„Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym na terenie gminy Ryglice”

19 września 2025

 

Gmina Ryglice realizuje projekt pn.

„Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym na terenie gminy Ryglice”

 

Celem głównym projektu jest wprowadzenie edukacji włączającej w Szkole Podstawowej im. św. Maksymiliana Marii Kolbego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalasowej z terenu gminy Ryglice w okresie do 30.06.2028 r. Cel zakłada stworzenie i organizację nauki w szkole, aby każda
z osób uczących się miała możliwość pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz życiu społecznym szkoły, zgodnie ze swoimi możliwościami, w warunkach uwzględniających indywidualne potrzeby. Cel główny projektu bezpośrednio wynika z celu szczegółowego EFS+.CP4.F – FEM 2021-2027 oraz regulaminu dla działania 6.30. Wsparcie przede wszystkim obejmie uczniów z SPE, w tym będzie koncentrować się na uczniach z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami edukacyjno-rozwojowymi, ale również poprzez działania integracyjne
i antydyskryminacyjne będzie skierowane do pozostałych uczniów szkoły w tym uczniów zdolnych. Projekt zakłada również podnoszenie świadomości, kompetencji i kwalifikacji kadry pedagogicznej, wsparcie rodziców oraz poprawę dostępności architektonicznej szkoły objętej projektem.

 

Grupa docelowa:

  • 197 uczniów (103dz, 94ch), w tym 88 uczniów (30dz,58ch) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozwojowymi (SPE) (orzeczeniami, opiniami PPP i określonymi na poziomie placówki przez grono pedagogiczne oraz specjalistów wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym 3 uczniów z orzeczeniami
    o niepełnosprawności (3ch), w tym 30 uczniów zdolnych (18dz,12ch);
  • 15 uczniów (5dz,10ch) szkoły specjalnej, którzy będą uczestniczyli w zajęciach integracyjnych;
  • 14 nauczycieli (12K, 2M);
  • 50 rodziców/opiekunów (40K,10M)

 

GŁÓWNE DZIAŁANIA:

–     wsparcie uczniów szkoły podstawowej, które będzie realizowane w formie zajęć dodatkowych
ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz wsparcia dla rodziców i opiekunów;

–    podnoszenie świadomości, umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadry pedagogicznej;

–    zakup wyposażenia i dostosowanie pomieszczeń wraz z poprawą dostępności architektonicznej w ramach edukacji włączającej;

 

Działania podejmowane w projekcie przyczynią się do osiągnięcia założonych rezultatów:

 

Liczba uczniów, którzy nabędą kwalifikacje po opuszczeniu programu: 192 osób (98K,94M);

Liczba przedstawicieli kadry szkoły, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu:

14osoby (12K,2M)

 

Wartość projektu: 988 367,23PLN

Dofinansowanie projektu z UE:840 112,14PLN

Pliki do pobrania