Program „NaszEauto” – dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) uruchomiły program „NaszEauto”. Program skierowany jest do mieszkańców, którzy planują zakup aut elektrycznych.
Wnioski należy składać w terminie od 03.02.2025 r. do 30.04.2026 r. lub do wyczerpania alokacji środków. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 40 tys. zł.
Dotacje do zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego mogą starać się osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.
Do wsparcia kwalifikują się wyłącznie nowe samochody elektryczne kategorii M1, wcześniej niezarejestrowane, których cena nie przekracza 225 tys. zł netto.
Jak uzyskać wsparcie finansowe?
Pierwszym krokiem będzie zakup samochodu elektrycznego – w maksymalnej cenie 225 tys. zł netto (bez VAT). Pojazd musi zostać zarejestrowany (nie kwalifikują się pojazdy, które zarejestrowane zostały na dealera), należy wykupić ubezpieczenie OC, dodatkowo wymagane jest ubezpieczenie AC (w przypadku, gdy ostateczny odbiorca wsparcia to jednoosobowa działalność gospodarcza na polisie musi być wskazane, że pojazd przeznaczony jest do celów zarobkowych.)
W przypadku leasingu/wynajmu długoterminowego pojazdu elektrycznego przed złożeniem wniosku do NFOŚiGW należy podpisać umowę leasingową/wynajmu długoterminowego, dokonać zapłaty opłaty wstępnej (lub równoważnej) oraz podpisać protokół przekazania pojazdu do używania lub używania i pobierania pożytków. Umowa leasingu/wynajmu musi dotyczyć okresu co najmniej 2 lat.
Informacje potrzebne do złożenia wniosków oraz niezbędne dokumenty dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/nfosigw/e11-wzrost-wykorzystania-transportu przyjaznego-dla-srodowiska-program-priorytetowy-naszeauto.