Deklaracja dostępności

Nazwa podmiotu publicznego

Urząd Miejski w Ryglicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ryglice.

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do — mejlowo [email protected] lub telefonicznie 14 6541019.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych - zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Na stronie zamieszczono dokumenty jako skan wersji papierowych,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
  • Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
  • W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
  • Linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają w swojej treści informacji o formacie,
  • Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów.

Niedostępne treści

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • niektóre materiały zostały wytworzone przez podmioty zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Oświadczenie sporządzono dnia: .

Data ostatniego przeglądu deklaracji: .

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny ITLU Sp. Z o.o. ul. Nałęczowska 51A, 20-701 Lublin.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Dokumenty

Na stronach gminy znajduje się wiele plików do pobrania. Większość z nich pochodzi z zasobów wewnętrznych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Pozostałe informacje

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:

  • „Wersja kontrastowa”
  • „Wersja tekstowa”
  • „Powiększanie i pomniejszanie czcionki”
  • „Wersja czytana – lektor”
  • „Wersja językowa”
KONTRAST

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.

ZMIANA ROZMIARU STRONY

Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

FIREFOX, CHROME, INTERNET EXPLORER
  • [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
  • [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
OPERA
  • [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
  • [-] aby pomniejszyć widok

OPISY ALTERNATYWNE GRAFIK I ZDJĘĆ

W serwisie Urząd Miejski w Ryglicach pamiętamy, aby do grafik i zdjęć, prezentujących istotne informacje, dodać opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.

Dostępność architektoniczna

1. Urząd Miejski w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia pierwszego od strony Rynku prowadzą schody bez pochylni i platformy dźwiękowej. Przy schodach znajduje się poręcz. Drzwi musisz otworzyć ręcznie. Do wejścia drugiego od strony ul. Ks. Jakuba Wyrwy zamontowana jest winda. Drzwi musisz otworzyć ręcznie. W windzie są komunikaty głosowe. W urzędzie zamontowane jest oprogramowanie do nawigowania osób z różnymi niepełnosprawnościami i ułatwieniem do ewakuacji. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia znajdujące się w budynku. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki. Na ścianach są zamontowane poręcze. Pochwyt jest po prawej stronie ustępu. W toalecie nie ma przewijaka dla dzieci. Przy budynku wyznaczono 2 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Parking jest bezpłatny. Miejsca parkingowe są prawidłowo oznakowane. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny- tablice informacyjne, tyflomapy i piktogramy napisane w alfabecie brajla. W budynku są 2 pętle indukcyjne. W budynku są zamontowane tabliczki przy drzwiowe z napisami brajlowskimi oraz QR dla osób niewidomych i słabowidzących. Biuro obsługi- dziennik podawczy znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Na stopniach schodów zamontowane są maty, taśmy ostrzegawcze oraz antypoślizgowe. Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoby mające trudności w poruszaniu się są obsługiwane na parterze budynku. Konkretny pracownik wezwany najczęściej za pośrednictwem Pani z dziennika podawczego zajmuje się osobą niepełnosprawną w holu budynku, gdzie umieszczony jest stolik i krzesła.

Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20) Burmistrz Ryglic informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.

Kontakt z Urzędem Miejskim w Ryglicach możliwy jest w szczególności poprzez:
korzystanie z poczty elektronicznej – e-mail: [email protected],
przesyłanie faksów na numer 14 654 10 54,

korespondencję pisemną na adres: Urząd Miejski w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice.

Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe HTML, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.